داستان بازی ورلد آف وارکرافت : Cataclysm

 

داستان بازی ورلد آف وارکرافت Cataclym : در ادامه اتفاقات در حال وقوع در CATACLYSM، قهرمانان سرزمین Azeroth قیام کرده‌اند تا در برابر خشم اژدهای سیاه “DeathWing” مبارزه کنند…

 

از این‌رو مبارزان اقصی نقاط جهان با اتحاد هم، Twilight’s Hammer Cult را در هم شکستند و توانستند با غلبه بر سران Ragnaros و Al’Akir، به پیروزی دست یابند.

 

با وجود این پیروزی‌ها، تا زمانی که DeathWing آزادانه برای آرمان های خود تلاش می کند، سرزمین Azeroth در تهدید او باقی خواهد ماند.کسی از نمود اژدهایان بزرگی چون Alexstrasza ،Nozdormu،Ysera،Kalecgos آگاه نیست؛این ها با کمک و تدابیر Trall، نقشه ای کشیده اند تا DeathWing را به وسیله‌ی سلاح ابداعی خودشان “The Infamous Dragon Soul” مغلوب کنند.

در پچ ۴.۳، Trall و Noble Aspects با یاری Alliance ها و Horde ها، برای باز پس گرفتن Artifact که در گذشته از دست داده اند، می شتابند. شجاعت آن ها به اندازه ای است که در مقابل خطرات مصیبت آمیز پیش روی خود، بدون کوچکترین عقب‌نشینی می‌ایستند.

اگر قهرمانان پیروز هم شوند، باز هم نبردهای دلخراش دیگری در انتظار آن‌ها خواهد بود …

بعضی از ویژگی هایی که از نسخه ۴.۱ تا ۴.۳.۴ به بازی اضافه شده است به شرح زیر می باشند :

اضافه شدن پنج Dungeon جدید با نام های Zul’Gurab،Zul’Aman،End Time،Well of Eternity،Hour of Twilight

اضافه شدن دو Raid با نام های Fire lands و Dragon Soul

اضافه شدن قابلیت های Transmogrifiction،Void Storage،Dungeon Journal،Guild Finder و Looking For Raid

اضافه شدن آیتم های Legendary

و … .

نکات بازی:

– هنگام اجرای بازی باید به اینترنت متصل باشید.

– این بازی به صورت نصب شده می باشد و فقط کافی است که فایل ها را از حالت فشرده خارج کنید .

– ورژن بازی ۴.۳.۴ می باشد که در حال حاضر ریلم اکثر سرورهای خصوصی(رایگان) با این پچ سازگار هستند .

– فایل ها دارای امکان Repair با WinRAR در صورت دانلود ناقص هستند .

– بازی مد Offline ندارد و حتما باید به اینترنت متصل باشید.

– این ورژن مخصوص PC می باشد و در MAC اجرا نمی شود .

تا پیدا شدن wow سالم منتظر لینک سالم باشید با تشکر .

پسورد : ————-

داستان :

رنج، عذاب… آتش نفرت من در اعماق زمین می‌سوزد. دنیا با زجر کشیدن من به تکاپو می‌افتد. قلمروهای پست و خوار آن از خشم من به لرزه خواهند افتاد… اما در آخر، تمام آزروث در هم می‌شکند و همه چیز خواهد سوخت در زیر سایه بال من…»
عبارات بالا، جملاتی است که Deathwing ویرانگر در اعماق زمین آن را فریاد می‌زند. اگر از طرفداران و مشترکان World of WarCraft باشید، به یاد دارید که تا همین یک ماه گذشته تمام سرزمین Azeroth به تکاپو افتاده‌بود و با رنج و عذاب دث‌وینگ به لرزه می‌افتاد. اما دث‌وینگ کیست و از جان سرزمین زیبای ما چه می‌خواهد؟
Deathwing ویرانگر، در آغاز Neltharion، نگهبان زمین نام داشت و از سوی تایتان‌ها برای حفاظت از زمین و اعماق آن منصوب شده‌ بود. با نجوایی از سوی خدایان کهن که به نجواگران مشهورند، Deathwing عقل خود را از دست داد و دیوانه شد و در نبرد باستانیان (War of the Ancients) خیانت کرد و علیه آنان ظاهر شد. از آن پس، نام وی با ترس و لرز در میان اژدهایان و سایر نژادهای فانی در سراسر آزروث نجوا می‌شد.
نمود سیاه، هزاران سال بعد خود را درگیر جنگ دوم کرد و سعی کرد با به دست آوردن شکل داوال پرستور متفقین (Alliance) را از درون نابود سازد و حتی موفق شد بزرگ‌ترین دشمن خود یعنی Alexstrasza، نمود اژدهایان سرخ را اسیر و گرفتار ارک‌ها کند. اما بعد از شکست خوردن او مجبور شد، به دنیای اصلی Deepholm پناه ببرد و در حالی که خود را ترمیم می‌کرد، فعالیت‌های همسر خود Sintharia و آزمایش‌های وی با Twilight Dragonflight را زیر نظر گرفت. حال Deathwing نیروی خود را به دست آورده و قدرتمندتر از گذشته بازمی‌گردد تا اهداف خود را عملی سازد.

همان‌گونه که گفته شد، Deathwing نگهبان زمین و عناصر آن بوده ‌است.
Deathwing با بازگشت خود به دنیای بیرونی خسارات زیادی را به سرزمین Azeroth وارد آورده‌ است و قسمت‌های زیادی از دنیای قدیمی را دگرگون ساخته و مشغول تدارک مراحل پایانی نقشه شوم خود برای تسخیر و نابودسازی دنیاست.
در این بین، دو نیروی اصلی یعنی Alliance و Horde نیز بیکار ننشسته‌اند و هر کدام از نژادهای این دو گروه نقش خود را برای فائق آمدن بر این بحران بزرگ بازی می‌کنند و با این‌که دشمن اصلی آنان، Deathwing و پیروان مسخ‌شده‌اش هستند، هیچ فرصتی را برای مقابله با یکدیگر از دست نمی‌دهند. این تقابل باعث تغییرات زیادی در گرداگرد آزروث شده ‌است و هر کدام از رهبران دو گروه کمپینی را علیه مواضع دشمنان خود آغاز کرده‌اند

Cataclysm دو نژاد قابل هدایت جدید به بازی اضافه می‌کند؛ Worgen و Goblin
Worgenها در واقع مردم سرزمین Gilneas هستند که به دلیل بدبینی نسبت به متحدین خود و جنگ‌های بی‌پایانی که سرزمینشان را تهدید می‌کرد، سال‌ها بود دروازه‌های قلمرو خود را به روی تمام دنیا بسته بودند. اما ناگهان مردم این سرزمین خود را در میان کابوسی وحشتناک می‌یابند. موجوداتی مابین گرگ و انسان آن‌ها را درون دروازه‌های شهرشان مورد حمله قرار دادند. مردم Gilneas شجاعانه در مقابل این خطر می‌ایستند اما نمی‌دانند دلیل این اتفاق چیست. اگر از این نژاد شخصیتی را انتخاب کنید، بدون تردید از بازی با آن لذت خواهیدبرد.

تغییرات در رئوس قدرت نیز در دو سو پدید آمده ‌است. ترال، رهبر هورد برای مرمت ستون دنیا، ستونی که مانع از هم پاشیدن آزروث می‌شود و تقابل در برابر Deathwing به شامان‌های Earthen Ring پیوسته و گروش هلسکریم را به‌عنوان War Chief جدید معرفی کرده‌است. این اتفاق، باعث دلخوری برخی قبیله‌ها به خصوص رئیس تورن‌ها یعنی Cairne Bloodhoof می‌شود و بعد از شنیدن شایعاتی، Cairne با ورود به اورگریمار، گروش را به دوئل فرا می‌خواند. در آغاز مبارزه، گروش سخت زیر فشار حملات Cairne قرار می‌گیرد اما با یک ضربه غافل‌گیرکننده، سلاح Cairne درهم می‌شکند و گروش زخمی را بر بدن Cairne وارد می‌آورد. این زخم عمیق نبوده اما Cairne در طول مبارزه سست‌تر می‌شود تا زمانی که روی زمین می‌افتد و در حال جان دادن می‌گوید: «و حالا، من، که تمام زندگی‌ام را با افتخار و صادقانه زیستم، به خیانتی می‌میرم.»
این تازه قسمت کوچکی از وقایعی است که در دنیای در هم‌شکسته جنگ‌پیشگان با آن روبه‌رو خواهید شد. داستان و اتمسفر بازی بیش از پیش درخشان شده و با پردازش بهتر مأموریت‌ها دنبال کردن آن جذاب‌تر شده‌است.

شاید خیلی‌ها منتظرند ببینند که آیا WoW روزی از این محبوبیت عظیم خواهدافتاد؟ آنچه مسلم است، عرضه Cataclysm نه تنها نمایانگر این است که هنوز با چنین تاریخی فاصله زیادی داریم، بلکه نمایش قدرتمند بلیزارد حاکی از پتانسیل‌های بالای دنیای وارکرفت برای گسترش بیشتر آن است.

گیم‌پلی و تغییرات اعمال‌شده

در نسخه‌های تکمیلی آماده‌سازی برای Cataclysm، تغییرات بسیاری در بازی و مکانیزم‌های قدیمی آن به وجود آمد. اولین تغییر بسیار مهم تغییری است که در ساختار مأموریت‌های بازی یا Questها ایجادشده‌است. حالا انجام مأموریت‌ها برای کسب Experience Point (تجربه یا امتیازی که شخصیت‌ها برای ارتقاء نیاز دارند) بسیار جذاب‌تر و مرتب‌تر شده‌است. به این ترتیب که شخصیت شما با هر مرحله دیگر دچار سردرگمی نخواهدشد که مأموریتش را از کدام منطقه شروع یا در کدام قسمت ادامه دهد. تکلیف شخصیت‌های جدید کاملاً مشخص است و هر کدام نقطه شروع معینی دارند.
نقطه شروع هر نژاد کاملاً متفاوت است و جذاب‌ترین آن‌ها نقاط شروع دو نژاد جدید اضافه‌شده به بازی، یعنی Worgenها و Goblinها خواهد بود، ضمن این‌که Gnomeها و Trollها نیز هر کدام نقطه شروع خود را خواهندداشت. نقطه شروع دو نژاد جدید بسیار جالب است. Worgenها در شهری با حال و هوای لندن قرن هجده-نوزده ماجراجویی خود را آغاز می‌کنند، جایی که فضایی مه‌آلود و عاری از نور خورشید دارد. Goblinها در عوض نسبت به استانداردهای WoW نژاد پیشرفته‌تری هستند، چه از نظر تجهیزات مورد استفاده و چه از نظر این‌که بسیار سازمان‌یافته و منظم هستند.
با شروع از هر منطقه با زنجیره‌ای از مأموریت‌ها روبه‌رو خواهیدشد که اغلب خط داستانی خاصی را دنبال می‌کنند، درست شبیه آنچه با عرضه Wrath of the Lich King برای کلاس Death Knight شاهد آن بودیم. مأموریت‌ها روی نقشه نمایان می‌شوند و روی Minimap جهتی را که برای رسیدن به نقطه مأموریت باید بروید، برایتان نمایش‌داده‌خواهدشد. به صورت عادی، اگر قرار باشد به جنگ نوع خاصی از دشمنان بروید، علاوه بر این‌که نقشه محدوده‌ای را که باید آن‌ها را بیابید، نمایش می‌دهد، زمانی که به آن‌ها می‌رسید نیز نام آن دسته بالای سرشان نمایان می‌شود تا از سایر موجودات و دشمنان پراکنده در محیط مجزا باشند.
اگر قرار باشد یک Mini Boss را برای انجام مأموریت از پای درآورید، نقطه حضورش روی نقشه با علامت جمجمه نمایش‌داده‌می‌شود. به‌طور کلی، نحوه پیگیری و انجام مأموریت‌ها ساده‌تر شده‌است.
بعد از اتمام مأموریت‌های هر منطقه، دیگر نیازی نیست سردرگم باشید که در کجا پیشرفت شخصیت خود را ادامه دهید. به سادگی و به یکی از شهرهای اصلی (استورم‌ویند، آیرون‌فورج، دارناسوس و اگزادور برای متفقین، در طرف دیگر آندرسیتی، تاندربلاف، اورگریمار و سیلورمون برای هورد) و تابلو اعلانات که برای شروع کردن زنجیره جدید مأموریت‌ها است، مراجعه کنند. اغلب یک یا دو حق انتخاب برای هر درجه وجود دارد. برای مثال، زمانی که به مرحله ۳۰ می‌رسید، می‌توانید انتخاب کنید به استرنگل‌تورن رفته و آنجا شروع کنید یا به جنوب برنز بروید.
با عرضه Cataclysm این بهترین زمان ممکن برای افرادی است که می‌خواهند تازه به دنیای وارکرفت قدم بگذارند. تمام این مسائل و قرار دادن راهنمایی‌ها و تولتیپ‌هایی که برای هر کلاس در نظر گرفته شده به آن‌ها کمک می‌کند تا در حین Level up کردن شخصیت خود به خوبی به مهارت‌های آن کلاس پی‌ببرند.
با عرضه Cataclysm، حداکثر درجه شخصیت‌ها از ۸۰ به ۸۵ ارتقاء می‌یابد. این یعنی، محتویات بیشتر و پنج محیط جدید برای ارتقاء درجه. این پنج محیط بسیار عالی طراحی شده‌اند و مأموریت‌های آن خط داستانی بسیار سرگرم‌کننده حوادث این بسته الحاقی را پیش می‌برد. این پنج ناحیه عبارتند از: کوه‌های هایجال که محیطی کوهستانی و سرسبز است و البته برخی از قسمت‌های آن در اثر حضور Deathwing و افرادش صدماتی نیز دیده‌اند، اولدوم که محیط کویر مانند و بسیار شبیه به مصر باستان است و از مناطقی است که انجام مأموریت در آن بسیار سرگرم‌کننده است، واژیِر دنیای زیر آب و خیره‌کننده، دیپ‌هولم در مرکز مائلستروم است، جایی که ستون دنیا در آن قرار دارد و به عبارتی مرکز زمین به شمار می‌رود و در آخر Twilight Highlands که مرکز عملیات Deathwing در آنجا بنا شده‌است.
نکته بسیار خوبی که با عرضه Cataclysm به بازی اضافه شده‌است، بازگشت همکاری تیمی و تأکید بر مهارت‌های کنترل جمعیت (Crowd Control یا CC) و استفاده از قدرت ذهن به جای AoEها (حملاتی که دارای محدوده تأثیر هستند) و حملات کورکورانه در زمان انجام سیاهچال‌ها و Raid است. برخلاف اینستنس‌های لیچ‌کینگ و مبارزه با Trash Mobها، دیگر نمی‌توان چشم‌بسته به دسته‌های دشمن حمله کرد و این موضوع در درجه سختی Heroic نمود بیشتری خواهدداشت. برای مثال، در اینستنس پنج نفره Stonecore در حالت هیروئیک، عدم CC کردن دو تن از دشمنان در همان ابتدای اینستنس، wipe یا درو شدن را برای گروه به ارمغان خواهدآورد. این باعث می‌شود، گروه با برنامه جلو برود و مجبور باشد تا از شخصی که دارای تجربه بیشتر نسبت به بقیه است، پیروی کنید تا به صورت موفقیت‌آمیز از پس چالش‌های پیش رو بر‌آید.
در اینستنس‌های لیچ‌کینگ، بازیکن‌ها به محض اینکه به مرحله ۸۰ می‌رسیدند، برای حالت هیروئی، Queue می‌کردند تا به سرعت برای شخصیت خود تجهیزات مناسب تهیه کنند و به دنبال Raid رفتن بروند. در Cataclysm هر بازیکن باید برای هر تکه از تجهیزات خود تلاش کرده و آن را به دست آورد. هر اینستنس پنج‌ نفره اگر تمامی اعضای گروه از کار تیمی تبعیت کنند و وظایفشان را درست انجام دهند، بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به طول خواهد انجامید.
بعد از رسیدن به مرحله ۸۵، بازیکنان می‌توانند به منطقه‌ای جدید به نام Tol Barad بروند که مختص انجام نبردهای PvP یا بازیکن علیه بازیکن بروند. این محیط مکانیزمی شبیه Wintergrasp در Northrend دارد، با این تفاوت که این ناحیه به دو جزیره تقسیم می‌شود. در جزیره اول، مأموریت‌های روزانه قرار دارد که بازیکنان می‌توانند هر روز برای انجامشان حاضر شوند و نبرد Baradin Hold را نیز فراموش کنند. جزیره دوم، جایی است که نبرد برای Baradin Hold اتفاق می‌افتد و فکشنی که جزیره دوم را در اختیار دارد به یک Raid 25/10 به همان نام دسترسی خواهدداشت، درست مانند Vault of Archavon در Wintergrasp.
اما حرفه جدید به نام Archaeology یا باستان‌شناسی به بازی اضافه شده‌است که بسیار کسل‌کننده و زمان‌بر است، در عوض اگر شانس با شما یاری کند، می‌توانید گاهی اوقات آیتم‌های بسیار نایابی را پیدا کنید. اما در مجموع، اصلاً برای شخصیت‌های با درجه پایین توصیه نمی‌شود، چراکه اغلب فواصل بین نقاط حفاری بسیار زیاد بوده و با پای پیاده یا حتی مرکب از مسیر زمین بسیار طول می‌کشد تا به هر نقطه بروید. توصیه می‌شود تا رتبه ۶۰ صبر کنید و بعد از به دست آوردن پروانه پرواز در آزروث به سراغ آن بروید.
داشتم فراموش می‌کردم، در Cataclysm حالا با رسیدن به رتبه ۶۰ می‌توانید پروانه پرواز در تمام آزروث را به دست آورید و دیگر مراکب قابل پروازتان محدود به Northrend و Outland نخواهدبود.
یکی دیگر از تغییرات بسیار مهم، Guild Achivement است که هر گیلد به صورت مجزا و با توجه به فعالیت‌های اعضای آن به دست می‌آورد و پاداش‌های خوبی نیز دارد. این پاداش‌ها می‌تواند تأثیرات زیادی در سرعت بخشیدن و بهینه‌سازی شخصیت‌های هر عضو داشته‌باشد، مانند کسب XP بیشتر، آزمایش سرعت مرکب و بسیاری نکات مثبت دیگر. پس فعالیت گروهی به مراتب بهتر از فعالیت انفرادی است.

گرافیک

اما بازی از نظر گرافیکی تغییرات زیادی کرده‌است. بیشتر نقاط بازی دارای بافت‌های جدید هستند، به خصوص نقاطی که بر اثر خرابی‌های به وجود آمده، دچار تغییر شده‌اند. شهرهای اصلی نیز تغییراتی داشته‌اند، مانند Stormwind که تغییرات زیادی در قصر پادشاه به وجود آمده‌است. به‌طور کلی، بازی بسیار زیباتر و نو نوار شده و به‌طوری که چندان مشخص نیست، در ششمین سال عرضه بازی قرار داریم.

صدا و موسیقی

موسیقی بازی همواره از بهترین موسیقی‌های متن در تاریخ بازی‌های کامپیوتری بوده‌است، موسیقی که به‌طور کامل با حال و هوای بازی هماهنگ است و Cataclysm نیز از این قاعده مستثنی نیست. موسیقی بازی در محتوای جدید به اوج می‌رسد و حس بسیار خوبی را به بازیکن منتقل می‌‌کند. صدا و افکت‌های صوتی نیز اگرچه خوب به‌نظر می‌رسند اما در این قسمت تغییرات زیادی احساس نمی‌شود، در عوض صداگذاری‌های شخصیت‌های محوری در خط داستانی بازی بسیار خوب کار شده‌است.